Kontaktiraj nas

+385 52 453-473

Radno vrijeme

Pon - Pet 7:00 - 15:00

Poštovani ugostitelji,
Nastavno na upit sa posljednje sjednice Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika vezano za fiskalizaciju pratećih dokumenata evo pojašnjenja:
Izmjenama Zakona o fiskalizaciji koje će stupiti na snagu 1. travnja 2020. godine propisana je obveza fiskalizacije pratećih dokumenata koji se naplaćuju gotovinom ako je po takvim dokumentima započela isporuka proizvoda ili obavljanje usluga ili je sasvim izvjesno da će do toga doći.
Prateći dokumenti na koje se primjenjuju odredbe Zakona o fiskalizaciji su ponude, narudžbe, predračuni i slično na kojima se navode podatci o plaćanju.
U čl. 27.a Zakona o fiskalizaciji navedeno je da ako zbog bilo kojega poslovnog razloga obveznik fiskalizacije prije izdavanja računa izdaje dokument na kojemu navodi podatke o plaćanju, na njemu mora vidno pisati „OVO NIJE FISKALIZIRANI RAČUN" a u čl 27.b i 27. c postupak fiskalizacije pratećih dokumenata.
Dakle svi obveznici koji izdaju ovakav prateći dokument, morati će ga od 01.travnja ove godine fiskalizirati.
Kada kupcu date ponudu (sa cijenama) informativnog karaktera za njega ne nastaju nikakve obveze pa nema obveze fiskalizacije ponude.
Ako se kupac odluči da će ovu ponudu prihvatiti i uplati predujam, a nakon toga će uslijediti narudžba, fiskalizira se samo račun za predujam, ne i ponuda.
Kada kupac na temelju ponude naruči proizvode ili uslugu (ispostavi se narudžba) i ako je na njoj kao način plaćanja navedena gotovina ili kartice, nastaje obveza fiskalizacije narudžbe kao pratećeg dokumenta. Ako je na narudžbi navedeno da će se plaćanje obaviti na transakcijski račun, nema obveze fiskalizacije narudžbe.
Izdavanje fiskaliziranog računa za prateće dokumente ne isključuje fiskalizaciju računa koji se ostvaruju prometom gotovine (nakon što je ispostavljen prateći dokument koji se fiskalizira, treba za naplatu gotovinom izdati i fiskalizirani račun).
Storniranje fiskaliziranih pratećih dokumenata nije predviđeno.
Važno: Izdavanje pratećih dokumenata nije zakonska obveza, ali ako se odlučite za njihovo izdavanje, o tome trebate obavijestiti Poreznu upravu (ažuriranjem podataka o poslovnom prostoru dodavanjem oznake o izdavanju pratećih dokumenata najkasnije do 01.svibnja 2020.g) te ih fiskalizirati od 01. travnja (i prethodno osigurati programsku podršku koju ministar još nije propisao).

AZRRI - Agencija za ruralni razvoj Istre, u suradnji s partnerima projekta, organizira proljetni ciklus radionica za ugostitelje, hotelijere, kuhare te ostalo kuharsko osoblje, s ciljem trajne edukacije i usavršavanja ljudskih potencijala ugostiteljsko - turističkog sektora te valorizacije poljoprivredno prehrambenih proizvoda Istre. Koristimo ovu priliku da Vam najavimo skori početak proljetnog ciklusa edukacijsko - kuharskih radionica 2020. godine koji sadržava raznovrsne aktualne tematike tradicionalne i kreativne gastronomije.
Edukacijsko - kuharske radionice će se odvijati tijekom mjeseca ožujka i travnja 2020. godine, u didaktičkoj kuhinji Edukacijsko gastronomskog centra Istre na Gortanovom brijegu u Pazinu.
U privitku članka Vam šaljemo program proljetnog ciklusa edukacijsko - kuharskih radionica 2020. godine (za polaznike s područja Istarske županije vrijede subvencionirane cijene navedene u poslanom programu).
U cilju komunikacije i promocije aktivnosti koje se održavaju u Edukacijsko gastronomskom centru Istre, vodi se službena Facebook i Instagram stranica. Ukoliko budete bili u mogućnosti, možete dijeliti neke od naših objava upravo iz razloga velike posjećenosti stranica Vaših društvenih mreža.
Facebook: https://www.facebook.com/EdukacijskiGastronomskiCentarIstre/
Instagram - korisničko ime: azrri_keyq
Za sve informacije obratite nam se na ovaj email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na kontakt telefon 052 351 596.

Poštovani građevinari,
Obavještavamo vas da je 5. veljače 2020. na snagu stupio Pravilnik o manje složenim radovima NN 14/2020 kojeg je donijelo Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja.

Pravilnikom su između ostalog propisani radovi koje vode osobe koje imaju pravo upisa ili su ostvarile upis u obrtni registar za obavljanje djelatnosti za koju se traži majstorski ispit iz područja graditeljstva ili osobe koje imaju položen majstorski ispit iz područja graditeljstva, koje te poslove obavljaju u okviru svojeg majstorskog zvanja.
Navedeni Pravilnik proizlazi iz višegodišnjeg zalaganja Hrvatske obrtničke komore da se isprave nelogičnosti iz Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje donesenog 2015. godine. Navedenim Zakonom je između ostalog bilo propisano da se za sve radove na gradilištu mora imenovati voditelja radova, s tim da voditelj radova može biti ili netko inženjerske struke ili osoba sa završenom odgovarajućom srednjom školom po programu za tehničara odgovarajuće struke i s pet godina radnog iskustva u struci i položenim stručnim ispit, odnosno obrtnik s položenim majstorskim ispitom nije mogao voditi radove.
Krajem 2018. godine donesena je Izmjena i dopuna Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje NN 118/2018 koja je omogućila da i obrtnici s položenim majstorskim ispitom mogu voditi one radove koje obavljaju u okviru svojeg majstorskog zvanja tj. za koje su položili majstorski ispit. Time je po prvi put u zakonskim propisima koji uređuju graditeljstvo majstorskom ispitu dan ovakav značaj.
Pravilnik se nalazi uz ovaj članak.

U Obrtničkom domu jučer je započela edukacija obrtnika u djelatnosti njege i uljepšavanja lica i tijela o sprečavanju zaraznih bolesti. Pozivu Udruženja odazvalo se šezdesetak obrtnica i njihovih radnica. 

prema Pravilniku o načinu i programu stjecanja potrebnog znanja o sprečavanju zaraznih bolesti NN 116/18, sve osobe koje obavljaju dejlatnost njege i uljepšavanja lica i tijela dužne su svakih 5 godina obnavljati znanje te s time dobiti i potvrdu o položenom tečaju sprečavanja zaraznih bolesti.

Tečajeve prije početka rada (teorijskom nastavom od 8 nastavnih sati )  te ispite (usmena provjera znanja) provodi Služba za epidemiologiju Zavoda za javno zdravstvo Istarske županije.

Treća u seriji prezentacija u okviru projekta "Želiš li oblikovati svoju budućnost vlastitim rukama? Budi uspješan - postani majstor!" održana je 13.2. u Obrtničkom domu u Poreču, u organizaciji Komore i Udruženja obrtnika Poreč.
Četrdesetak okupljenih učenika i roditelja pozdravio je predsjednik Komore Robert Momić, naglasivši vrijednost strukovnih zanimanja, te predsjednik Udruženja obrtnika Poreč Zoran Kalčić.
Prezentirale su se Turističko ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč (ravnateljica Vesna Baranašić), Srednja talijanska škola Rovinj (ravnateljica Ines Venier), Srednja talijanska škola Dante Alighieri Pula (ravnateljica Deborah Radolović) i Gospodarska škola Buje (profesor Milivoj Gospić).
Nakon toga, predstavili su se i uspješni porečki obrtnici; vlasnica Frizerskog salona "Valencia" iz Poreča Valencia Klarić, vlasnik Ugostiteljskog obrta "Fančita" iz Vrsara Paulo Šverko i vlasnik Stolarskog obrta "M - Interijer" iz Nove Vasi Robert Mihelko. Upoznali su učenike i roditelje sa svojim obrazovnim putem, djelatnostima i preporzukama za budućnost.
Stručna suradnica za obrazovanje Komore upoznala je nazočne sa značajkama JMO sustava obrazovanja, te s preporukama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje o deficitarnim i suficitarnim zanimanjima za Poreštinu.
Sljedeća prezentacija održat će se u ponedjeljak, 17.2. u 17 sati u Buzetu.

Pozivu se odazvalo četrdesetak učenika s roditeljima

Kalčić, Momić, Mihelko i Šverko
Izvor: OKIŽ

NE PROPUSTITE!
Prijavite se na naš newsletter!