Kontaktiraj nas

+385 52 453-473

Radno vrijeme

Pon - Pet 7:00 - 15:00

Nakon donošenja prvog dijela mjera za pomoć gospodarstvu i uspostavljanja kriterija za korištenje tih mjera, Hrvatska obrtnička komora uputila je dodatne zahtjeve prema nadležnim institucijama, kako bi se osigurala dosljedna provedba mjera za sve obrtnike.

Hrvatska obrtnička komora svojim je nastojanjima ishodila da obrtnici koji su korisnici mjere samozapošljavanja HZZ-a, uz stavljanje te mjere u moratorij, mogu koristiti mjeru za očuvanje radnih mjesta za sebe osobno, kao i za svoje djelatnike.

Osim toga, prihvaćen je zahtjev Hrvatske obrtničke komore da se korištenje mjere za očuvanje radnih mjesta proširi i na novoosnovane obrte te prema tome, svi oni koji su obrt registrirali prije 29. veljače 2020. godine, također mogu predati zahtjev za ostvarenje te mjere.

Hrvatska obrtnička komora i dalje ustraje u svojim naporima u realizaciji što povoljnijih uvjeta poslovanja za obrtnike te s drugim nadležnim institucijama radi na iznalaženju rješenja za sve aspekte obrtništva.  

Najnovije upute za korištenje mjera HZZ-a, koje je izradila Hrvatska obrtnička komora možete pronaći ovdje.

Nacionalni stožer civilne zaštite donio je odluku o postupanju i primjeni karantene i kućne izolacije za vozače teretnih vozila međunarodnog transporta  za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID 19, 26. ožujka 2020. godine.

Hrvatska obrtnička komora upozorila je Nacionalni stožer civilne zaštite RH kako sustav organiziranih karantena za vozače ne zadovoljava osnovne higijenske uvjete, a mogućnost zaraze u takvom okruženju iznimno je velika. Iz tog razloga, sve više vozača odbijalo je nastaviti dalje voziti zbog potencijalne ugroze vlastitog zdravlja.

Daljnja primjena ovakvih mjera prema hrvatskim prijevoznicima potencijalno bi ugrozila još uvijek stabilnu opskrba sirovinama, medicinskom opremom i ostalim potrepštinama.

Stoga pozdravljamo uvažavanje zahtjeva Hrvatske obrtničke komore te donošenje Odluke koje vozačima omogućuje korištenje kućne izolacije u vlastitom domu, uz poštivanje već propisanih mjera samoizolacije.

Pozivamo sve poslodavce i vozače na maksimalnu odgovornost i poštivanje propisanih Odredbi Nacionalnog stožera te da vode brigu o sebi i svojim obiteljima.

Odluku je moguće preuzeti OVDJE.

Porezna uprava objavila je na svojim stranicama podsjetnik da ukoliko porezni obveznik ima dospjelo dugovanje može sklopiti Upravni ugovor te nakon toga može iskoristiti i mjeru odgode plaćanja poreza i doprinosa koji stižu u narednim mjesecima.

Podsjećamo, podnositelj Zahtjeva za odgodu plaćanja poreza i doprinosa, na dan podnošenja zahtjeva ne smije imati više od 200,00 kuna poreznog duga.

Ono što je Porezna uprava dodatno pojasnila je da ako već imate sklopljen Upravni ugovor od prije, ipak možete podnijeti zahtjev za odgodu novih davanja, ali jednako tako morate u trenutku podnošenja Zahtjeva imati porezni dug manji od 200,00 kuna (drugim riječima, redovno podmirene sve anuitete iz već sklopljenog Upravnog ugovora). Ukoliko vam zahtjev bude prihvaćen prolongirat će vam se i rate iz Upravnog ugovora!

Napominjemo da sve navedeno vrijedi za sva davanja osim za PDV koji se može odobriti samo obrtnicima dobitašima koji NE obračunavaju PDV po naplati i koji imaju prošlogodišnji promet manji od 7,5 milijuna kuna.

Ako već sada znate da PDV za veljaču nećete moći platiti do 31. ožujka 2020. godine, pristupite sklapanju Upravnog ugovora. U tom slučaju taj ćete PDV moći plaćati u ratama, a nakon sklopljenog Upravnog ugovora moći ćete podnijeti i Zahtjev za odgodu ostalih poreza (dohodak, dobit) i doprinosa.

Ne zaboravite da za sada još uvijek nisu stavljene izvan snage mjere naplate (ovrha).

Pročitajte upute kako iskoristiti mjeru odgode plaćanja poreza, doprinosa i drugih javnih davanja na rok od tri mjeseca uz mogućnost dodatna tri mjeseca, a nemojte zaboraviti niti na mogućnost predaje zahtjeva za smanjenje akontacije poreza na dohodak ili dobit.
Više informacija pročitajte klikom na poveznicu OVDJE.

Izvor: HOK.hr

Hrvatska obrtnička komora kontinuirano surađuje s nadležnim institucijama, komunicirajući traženja, probleme i pitanja hrvatskih obrtnika.
Takvim djelovanjem omogućeno je da glas obrtnika bude jedinstven, prepoznat i priznat.
Niže se nalaze zahtjevi koje je HOK uputio raznim institucijama, a kojima je cilj zaštititi obrtnike te im pomoći u poslovanju tokom krize u kojoj smo se svi našli.
Više o svemu na web stranici Hrvatske obrtničke komoreZAMP je odlučio izaći u susret obrtnicima koji plaćaju izvođenje autorske glazbe. ZAMP-ove mjere za ugostitelje i uslužne djelatnosti:
0 kn naplate za razdoblje u ožujku u kojem nisu poslovali;
popust od 50 posto za prva 2 tjedna ožujka u kojima se radilo otežano, a plaćanje tog iznosa na 3 rate nakon prestanka Vladinih mjera;
objekti oštećeni potresom s područja Zagreba u potpunosti oslobođeni plaćanja
KORISNICI: UGOSTITELJSKI OBJEKTI, HOTELI, USLUŽNE DJELATNOSTI, TERETANE, SALONI I SLIČNI KORISNICI
Sukladno ranijim informacijama da će se korisnicima glazbe izaći u susret i pružiti potpora u vidu rasterećenja, u ovim teškim vremenima za sve dionike, prenosimo informaciju o najnovijim poslovnim odlukama koje se odnose na ožujak i iduća razdoblja u kojem će objekti biti zatvoreni:
Korisnici: ugostiteljski objekti, hoteli, teretane, uslužne djelatnosti i slični korisnici za mjesec ožujak ostvarit će solidarne pogodnosti. Imajući u vidu posebnu situaciju u kojoj se nalaze korisnici glazbe, ali i sve gori položaj svojih članova, glazbenika koji su među prvima i najteže pogođeni nastalom krizom, ZAMP objavljuje: za razdoblje od 14.3. nadalje, u kojem navedeni korisnici u Hrvatskoj ne posluju i ne koriste glazbena djela, nema zaduženja niti obveze plaćanja naknade za glazbenu licencu.
Za prvih 14 dana ožujka, u kojima su ugostiteljski i drugi objekti (hoteli, obrti, teretane, saloni itd.) u zemlji radili otežano, za licencu gore navedenim korisnicima odobrava se popust od 50%.
Kako bi im se dodatno olakšao povratak u normalno poslovanje po završetku izvanrednih Vladinih mjera, taj umanjeni iznos naknade za mjesec ožujak moći će se platiti u 3 mjesečne rate. Radi se ukupno o 25% iznosa u odnosu na redovno zaduženje kakvo je bilo za npr. mjesec veljaču u kojoj se poslovalo normalno.
Prestankom Vladinih izvanrednih mjera donijet će se odluka o visini mjesečne naknade za prvi i sljedeće mjesece u kojima će objekti korisnika ponovno početi s radom tj. korištenjem glazbenih djela.
Nadalje, korisnički objekti koji su na području Grada Zagreba potresom oštećeni u mjeri da ne mogu nastaviti s radom, izuzeti su u potpunosti od plaćanja naknade. Pozivaju se svi objekte na koje se odnosi ova odluka, da kontaktiraju pismeno na mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Svi objekti koji su prestali s radom sukladno odluci Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske ne trebaju pojedinačno obavještavati ZAMP da su prestali sa radom jer je HDS ZAMP automatski proveo sve obustave poslovanja sukladno toj odluci i za sve objekte na koje se ona odnosi.
Za sve informacije i pomoć ovoj skupini korisnika na raspolaganju su mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i brojevi telefona:
- Centrala: 01/6387-000, Poslovnica Zagreb: 01/6387-003
- Poslovnica Rijeka: 051/686-547
- Poslovnica Osijek: 031/200-722
- Poslovnica Split: 021/317-639
KORISNICI: LOKALNE RADIJSKE I TV POSTAJE (HURIN, udruga Jadranskih radija, NUT...)
Glazbene udruge autora, izvođača i diskografa kao kriznu mjeru pomoći radijskim i TV postajama produljuju dospijeće računa za ožujak i sljedeće mjesece 2020. godine, za akontacije naknada za autorska i srodna prava, na 90 dana od dospijeća računa. Ova odluka se donosi do opoziva, o čemu će vas ZAMP pravovremeno izvijestiti.
Mjeru odgode plaćanja donijela se kao prva hitna mjera kako bi se osiguralo radijskim nakladnicima da apsolutno ništa ne moraju platiti HDS ZAMP-u iduća tri mjeseca. Računi za travanj planiraju se izdati tek početkom svibnja.
Svi zaključeni ugovori za DJ licence za 2020. bit će reprogramirani i usklađeni s poslovanjem u 2020. godini.
Naknada za DJ licence umanjit će se za razdoblje u kojem nije bilo moguće raditi, a postoji i opcija da se za isto to razdoblje DJ licenca produži.
Za sve informacije tu je e-mail adresa Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i broj telefona 01/6387-000.
Više o mjerama na službenoj stranici https://www.zamp.hr/

Poštovani obrtnici,

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj. Odluka je na snazi od 23. ožujka 2020. godine.

Obrtnici mogu napuštati mjesto prebivališta zbog posla. Isto mogu ućiniti i radnici kod obrtnika. S tim u vezi, vlasnik obrta izrađuje PROPUSNICU za sebe i za radnike.

Citiramo dio koji se odnosi na obrtnike iz nove Odluke: Pod II. "Zabrana iz točke I. ove odluke ne odnosi se na: f. Putovanja na posao i s posla ako je obavljanje posla neopohdno i ne može se obavlajti od kuće"

Primjer PROPUSNICE nalazi se u wordu uz ovaj članak. Istu možete koristiti kao predložak za kreiranje vlastitih PROPUSNICA. Ovo je samo ogledni primjerak, svaki obrtnik može prilagoditi tekst, a sve sukladno Odluci o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj.

NE PROPUSTITE!
Prijavite se na naš newsletter!